Aktuálny čas je 26 Jún 2017, 03:55


Právo útoku

Praktické skúsenosti voľných zápasov a turnajov. Pravidlá pre sparing.

Re: Právo útoku

Poslaťod Anton Kohutovič » 06 Apr 2013, 10:39

Našiel som jeden problém. Ak seknem napríklad zorn a po súperovom kryte zotrvávam v tlaku na jeho hlavu, tak podľa práva útoku by asi mal nárok z krytu odseknúť na môj trup a tlak na hlavu ignorovať. Nie?
Wer nach get hawen der darff ich kunst wenig fräwen.
Alle kunst haben leng und masse.
http://tsc.sk
Obrázok užívateľa
Anton Kohutovič
Administrátor
 
Príspevky: 237
Registrovaný: 09 Apr 2011, 16:20
Bydlisko: Trnava, Slovensko
Skupina: Trnavský šermiarsky cech

Re: Právo útoku

Poslaťod Kamil Hozák » 08 Apr 2013, 12:54

Ve sportovní šavli:
Pouze útočník je zasažený: f) pokud zasahuje obnovou rukou, obnovenou akcí nebo obnoveným útokem po krytu soupeře, který provádí bezprostřední, jednoduchou odvetu v jednom tempu a bez stažení paže,


Já bych příklad Antona rozhodl takto:
Zůstávat po soupeřově krytu v tlaku na kryt samo o sobě není útokem. Je potřeba si uvědomit, že soupeř tu zakrytou pozici otevře až v okamžiku, kdy na nás už BUDE VEDENA odveta. Proto pokud dojde k souzásahu, právo je na straně obránce.
JE ALE PODMÍNKOU, aby odveta byla vedená "bez stažení paže". Obránce nesmí stáhnout ruce vzad, opřít si soupeřův meč o svou hlavu a přitom útočit na trup soupeře. Což myslím přesně odpovídá případu který tady uvedl Tono. Ergo - právo má útočník.
Kdo nemá meč, ať prodá plášť a koupí si ho. - Ježíš Nazaretský, Lukáš 22:36
Obrázok užívateľa
Kamil Hozák
 
Príspevky: 79
Registrovaný: 17 Apr 2011, 17:35
Bydlisko: Pardubice, Czechia
Skupina: Pardubický spolek šermířský

Re: Právo útoku

Poslaťod Martin Bílý » 19 Jún 2013, 09:54

Já o tom taky kdysi přemýšlel, ale mé dva problémy byly tyto:

1) u šavle je předpokládanou reakcí na sek kryt; u dlouhého meče je žádoucí reakcí sek. Šavlista a priori předpokládá kryt a ripostu (tj. přebrání práva útoku), takováto koncepce je německé škole cizí. Co když oba sekají zorn? Budeme hodnotit, čí sek vyletěl jako první? A co když je to tím, že ten první seknul ještě na špatnou vzdálenost? Co když se seseknou a oba windují, kdo z nich má v tu chvíli právo útoku?

3) co finty? Co náznak, jehož účelem je vytažení protivníka do určitého seku, přičemž protivní reaguje jinak a při následném skutečném útoku inkasují oba?
Martin Bílý
 
Príspevky: 55
Registrovaný: 18 Apr 2011, 20:14
Skupina: Orcae Ita

Re: Právo útoku

Poslaťod Anton Kohutovič » 24 Jún 2013, 12:37

Neviem, ale finty sme tu tusim uz riesili. A tie si aj v sabli. Vtedy myslim, stracas pravo.
A sucasne seky ked nie je jasne kto zacal sa tiez riesia aj v sabli ako suzasah. Ja si myslim, ze predpokladana reakcia je v sabli rovnaka ako pri meci. Nedostat:).
Pravo utok neriesi ked utocime obaja presne narovnako zorn. To bude vzdy suzasah. Ktory by mal byt v pravidlach penalizovany. A kedze by bolo pravo utoku tak najlahsie by bolo dat bod obom. Lebo tu by sa nedalo kalkulovat, ze zasiahnut raz a potom to vsadit vsetko na suzasah. Lebo staci vidiet, ze super reagoval na superov utok a teda nemal pravo utoku.
Wer nach get hawen der darff ich kunst wenig fräwen.
Alle kunst haben leng und masse.
http://tsc.sk
Obrázok užívateľa
Anton Kohutovič
Administrátor
 
Príspevky: 237
Registrovaný: 09 Apr 2011, 16:20
Bydlisko: Trnava, Slovensko
Skupina: Trnavský šermiarsky cech

Re: Právo útoku

Poslaťod Kamil Hozák » 11 Júl 2013, 15:01

Ahoj Kaine,
pokud proti sobě budou současně startovat dva zornhawy ( já raději používám termín oberhaw), jedná se o současnou akci která není chybou ani jednoho z šermířů a podle našich konvenčních pravidel není bodována. To se prostě stává a sebelepší šermíř tomu nezabrání.
Pokud jeden útok začne dříve než druhý, bod získává ten který začal dříve.

Pokud útočník seknul na dlouhou vzdálenost a přesto zasáhl, obránce patrně útočil a postupoval vpřed proti dlouhému hrotu, což byla chyba a i když zasahoval, sám se nabodl, a proto bod patří tomu v dlouhém hrotu. Sek do prázdna je prostě jen změna pozice, není to útok a tak nemá ani právo útoku. Jiná situace by samozřejmně byla při nachreisen, kdy útočník přesekne mimo a nedrží dlouhý hrot.

Ohledně fint - finta neztrácí právo útoku pokud nepřetržitě ohrožuje soupeře hrotem nebo ostřím a obránce nenajde útočící čepel - tedy nesmí při fintování dojít k vazbě. Pokud dojde k vazbě, právo přechází na obránce a ty musíš správně použít fuhlen abys mohl pokračovat v útoku.

Případný záraz do finty musí být vykonán před začátkem konečného pohybu útočíci čepele. Tohle je asi nejtěžší případ na rozhodování, u nás to většinou rozhoduju bez bodu, protože oba šermíři udělali chybu. Obránce záraz neprovádí včas, a útočník pomalu fintuje.
Kdo nemá meč, ať prodá plášť a koupí si ho. - Ježíš Nazaretský, Lukáš 22:36
Obrázok užívateľa
Kamil Hozák
 
Príspevky: 79
Registrovaný: 17 Apr 2011, 17:35
Bydlisko: Pardubice, Czechia
Skupina: Pardubický spolek šermířský

Predchádzajúci

Späť na Sparing a turnaj



Kto je on-line

Užívatelia prezerajúci fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný a 1 hosť

cron